Amerikai pszicho online

Amerikai pszicho online (2000)

American Psycho

Értékeléshez regisztráció szükséges!
Patrick Bateman egy gazdag és befolyásos Wall Street-i befektető fia, igazi aranyifjú. Könnyen halad előre az apja által kitaposott úton, megszállottja a pénznek, a sikernek, a divatnak és a stílusnak. Igazi társasági ember, központi figura, amolyan kétlábon járó sikersztori. Bateman emellett minden idők legkegyetlenebb és leggátlástalanabb sorozatgyilkosa is. Ismerősöket és ismeretleneket mészárol le különös kegyetlenséggel, nem válogatva az eszközökben - kés, láncfűrész, fegyver, nála egyre megy. Indítéka nincs - hacsak az ölés gyönyöre nem számít annak. A rendőrség sötétben tapogatózik, eleinte senki nem gondol arra, hogy a legbefolyásosabb körökben kellene keresni az egyes számú közellenséget.


Bret Easton Ellis azonos című regénye nyomán.

Filmmel kapcsolatos linkek

Bármilyen probléma esetén (film vagy sorozat indítása, nem működő adf.ly) használjátok a segítség menüpontot, vagy jelezzétek a hibát a kapcsolat menüpontban.

Hozzászólások

A közösségi funkciók használatához (pl.: hozzászólás) be kell jelentkezned vagy regisztrálnod!

52
Az egyik kedvenc filmem.Bale nagyon jó színészi játéka.Nem az a film amit az ember sokszor megnézne.Megosztó film.De attól még nagyon jó.
50
Nekem tetszett a film. Zseniális alakítás Christian Bale-től. Köszönöm!
49
Nagyon jó film! Elgondolkodtató 10/10.
48
Hát nem véletlen osztja ennyire meg az embereket. Mondjuk a vége egy kicsit nyakatekert lett... És ki és miért takarított el utána? Akad min elmélkedni a film után is. Érdemes megnézni. 10/9
46
Sziasztok!

Spoiler!

Ez a hozzászólás olyan információkat tartalmaz amely ismeretében a film élvezhetetlen lehet!
Ha biztosan el akarod olvasni ezt a szövegrészt, akkor kattints ide!

45
Nekem a könyv után a film anno csalódás volt, azóta megnéztem egy párszor, de a véleményem nem változott. Ha a könyv nem lett volna olyan erős, akkor lehet, a film jobban tetszene, de nekem így hiányérzetem van. Christian Bale itt is nagyszerű, azt kell mondjam, a legjobb választás Bateman szerepére.
Szerintem a könyv megfilmesíthetetlen. Ellis durva, szatirikus, fekete humora nem igazán jön át. Azt megértem, hogy a filmben (a könyvhöz képest) az erőszakot jelentősen visszafogták, mert ha egy az egyben filmre viszik, egy jelentősen cenzúrázott verzió jelenhetett volna meg (ha megjelenik egyáltalán). Bár az is tény, hogy a könyvben az erőszak csak egy eszköz, egy mellékszál, a fő csapásirány az író által kritizálni kívánt társadalmi közeg kifigurázása a lehető leghajmeresztőbb leírásokkal, fekete humorral - szemben az erőszak hideg és tárgyszerű, tulajdonképpen közömbös hangú leírásával. És mivel ennyire naturális a könyvben az erőszak, már-már abszurdba hajlik. És azt hiszem, pont ezért nem tetszik a film. Túl komolyan vette mind magát, mind a karaktereit (miközben a téma és és társadalmi közeg, amit ábrázolt, nagyon is komoly), a filmet pedig egy-egy tényleg keményen bemutatott gyilkosságra hegyezte ki (egyébként meglepődtem, mert tovább mentek, mint gondoltam volna), és végig nem tudtam eldönteni, hogy drámát, thrillert, horrort, vagy szatírát látok. Azt hiszem, pont az az egyensúly nem volt meg, mint a könyvben. Úgyhogy nagyon felemás érzéseim vannak a filmmel kapcsolatban.
(tudom, el kell vonatkoztatni a könyvtől, a filmet önmagában kell élvezni. Ez néha sikerül, néha nem). Nem pontozom, mert a fimbe tulajdonképpen nem nagyon tudnék belekötni, a szereplők egytől-egyig eltaláltak. Viszont az alkotók kemény fába vágták a fejszéjüket (pont, mint Ellis. Ő sem tudta megismételni ezt az irodalmi bravúrt)
44
na nee már ezt tényleg el kellett igy magyarázni valakinek,minek nézte meg
43
Az asztalfoglalás önmagában nem menő. Ma is foglalhatsz asztalt bárhová, de a legtöbb helyen felesleges, mert amúgy is lenne szabad hely. Itt arról van szó, hogy olyan felkapott helyek, hogy nincs szabad hely, ergo asztalt kell foglalni, de még az is nehézkes: kizárólag olyan ember tud asztalt foglalni, aki számít, tehát önértékelésük egy része abból fakad, hogy tudnak-e asztalt foglalni vagy sem (ráadásul mindenki asztalt akar foglalni a legjobb helyre, tehát nem számít, hogy van-e értelme annak, amit csinálnak vagy nem, mivel mindenki ezt csinálja, a közösség kollektíve hallgatólagosan megegyezett abban, hogy ez értelmesnek számít, hogy ez követendő példa, hogy aki be akar illeszkedni, az asztalt foglal, aki pedig csodálatot akar, az előbb asztalt kell kapjon...). Az egész filmben megtalálhatod a különböző státuszszimbólumokat (mint az asztal): öltöny, szemüveg, névjegykártya. A névjegykártyánál a leginkább feltűnő, hogy mennyire függővé teszik tőle az önértékelésüket. Az emberi méltóság, az emberi versengés ebben a világban a külsőségekben jelenik meg. Azzal akarnak kitűnni, hogy a legjobb névjegykártyát akarják maguknak: közben nem veszik észre, hogy pont ezzel tűnnek el a tömegben, mert mindenki pont ugyanezt csinálja. A külsőségekről többet is lehetne írni, de ennyi tartozik csupán az asztalos témához.

Ha linkeket is publikálsz a közösség számára, kérünk csak olyan tartalommal tedd, ami nem ütközik jogszabályba.