Én, Don Giovanni (2009)

Io, Don Giovanni

Értékeléshez regisztráció szükséges!
A dráma a 18. században élt szövegíróról és poétáról, nevezetesen Lorenzo da Ponte librettistáról szól, aki Mozart utolsó operájának, a Don Giovanni írásánál és születésénél volt jelen. Carlos Saura életrajzi ihletettségű operafilmje Mozart operájának keletkezéstörténetét dolgozza fel, Lorenzo da Ponte szövegíró szemszögéből. A film az opera körüli fontosabb eseményeket és szereplőit mutatja be, a már említett Lorenzo da Ponte poéta életének viszonylatában. 1760-as években járunk, Velencében, s miután főhősünket, Lorenzot, a szerelmetes költőt száműzi a klérus szülővárosából, Bécsbe menekül, végtelen magányban és elkeseredettségben, ahol szerencséjére, nem kisebb nagysággal, mint Mozart-tal találkozik. Kettősük, nagyságuk és igaz barátságuk életre hívja az operairodalom egyik legnagyszerűbb darabját, a Don Giovanni-t.

Linkek a filmhez

  • Tárhely
    Info
    Hibás link
    Indítás
    Vidto.me
     
     
    Flashx.tv
     
     
    TheVideo.me
     
     
    Vidoza.net
     
     
    Openload.co
     
     

Ez is érdekelhet

Hibás link bejelentése

Köszönjük a segítséged. Amennyiben hibás vagy törölt linket találtál itt tudod jelezni nekünk. Sorozatok esetében kérjük írd le az epizód számát, hogy miharabb javíthassuk.

Hozzászólások

A közösségi funkciók használatához (pl.: hozzászólás) be kell jelentkezned vagy regisztrálnod!

1
Nagyon szépen köszönöm a feltöltést.

"OPERA-FILM" csemege,
a könnyed, szórakoztató, minőségi ellazulást kedvelőknek ajánlom.

A wikipediából...
1979-ben látványos mozifilm készült a műből, Joseph Losey rendezésében.
A Don Giovanni dallamai több filmzenében is megjelennek.

Don Juan figurája legelőször az úgynevezett sevillai krónikában bukkan fel (XIV. század) s 1630-ban megjelenik színpadon is.
A Don Juanról szóló első drámai játék szerzője Tirso de Molina spanyol költő.

Don Juan alakja a spanyol világhódítás idején született. Az akkori világ az amerikai aranypartoktól a flandriai kincses városokig tele volt spanyol kalandorokkal, akik fittyet hánytak erkölcsnek, törvénynek, emberségnek. Ezt a véreskezű, komisz kalandort a feudális világ ismét magáénak vallja, de átértelmezi saját társadalmának felfogása szerint. Don Juant a XVII-XVIII. század történelmi környezetébe helyezi mint dúsgazdag főnemest, aki megszokta, hogy szeszélyeinek és vágyainak nincsenek korlátai.

Don Juan témáját a legkülönbözőbb nemzetiségű és műfajú írók dolgozták fel:
XVII. században Molière,
XIX. század elején E. T. A. Hoffmann és Grabbe írt a spanyol kalandorról
Dumas és Byron is írt egy-egy Don Juan-változatot.
Megörökítette figuráját Puskin, majd meghonosodott alakja a modern irodalomban is.

A különböző Don Juan figurák forgatagából mégis a mozarti hős emelkedik ki a legmarandandóbban. Amit a szövegkönyv közepes, igénytelen sorai nem mondanak el azt elmondja a halhatatlan mozarti muzsika. A nyomorúságra, kicsinyes, ínséges életre szorított zenepoéta a vágyakozás ragyogó színeivel festi meg azt a világot, melyből őt és milliónyi sorstársát kirekesztették: a szépséges, ezer kalanddal, színnel, ragyogással kitáruló életet.