Ryan közlegény megmentése (1998)

Saving Private Ryan

Értékeléshez regisztráció szükséges!
1944. június 6 - a normandiai partraszállás napja. Az Omaha Beach kódnevet kapott tengerparton a csónakokból védhető fedezékbe igyekvő szövetséges katonák pergőtűzbe kerülnek, a vérveszteség óriási. Mindenütt halottak, sebesültek, cafatokra szakadt emberi testrészek, haldoklók halálhörgései. A pokol első bugyrán éppen csak túljutott Miller százados (Tom Hanks) megmaradt embereivel újabb szinte lehetetlen próbatétel előtt áll. Egy kis csapat élén be kell hatolnia az ellenséges hátországba, hogy felkutasson egy amerikai katonát, James Ryan közlegényt. A főparancsnokság utasítására ugyanis azonnal le kell szerelni, mivel három bátyja a világháború különböző frontjain szinte egyszerre vesztette életét, s a hadsereg ezzel adózik a család tragédiájának. De a hosszú és veszélyes úton mindenkiben felmerül a kérdés: vajon miért ér ennek az egy embernek az élete többet, mint az érte küldött kilenc emberé? A sikerrendező Steven Spielberg 1999-ben öt Oscar-díjat nyert el a filmjével, köztük a legjobb rendezésért járót is.

K96

Linkek a filmhez

  • Tárhely
    Info
    Hibás link
    Indítás
    Vidto.me
     
     
    Vidoza.net
     
     
    Vidlox.tv
     
     
    Openload.co
     
     
    Vidto.me
     
     

Ez is érdekelhet

Hibás link bejelentése

Köszönjük a segítséged. Amennyiben hibás vagy törölt linket találtál itt tudod jelezni nekünk. Sorozatok esetében kérjük írd le az epizód számát, hogy miharabb javíthassuk.

Hozzászólások

A közösségi funkciók használatához (pl.: hozzászólás) be kell jelentkezned vagy regisztrálnod!

71
Megtaláltam a webhelyet, hogy kiváló minőségű filmeket nézek. Azt hittem, néhányan szeretnék túl lenni ... !!!

Itt láttam ⏩⏩ FILMEZZ1EU.BLOGSPOT.COM

EZ EGY TÖKÉLETES FILM!!!
70
Engem egy dolog zavar(de nagyon) a film tökéletes! De hogy a németeket minden hábórús filmben(tisztelet a kivételnek) hülyének tekintik az már szemet szúr. Nem tudom a háborús filmek rendezői jártak -e már németországban,vagy ismernek -e német embereket,mert már irritáló (számomrs legalább is) .Ők is emberek voltak és nem hülyék!!!
69
Háborús filmek között a legjobb...10/10 de szerintem minden tekintetben csak is a max... és igen sorozatban ami nagyon jóóó az Elit Alakulat 4x láttam már és tuti nem utoljára
68
Természetesen 10 pont.
66
CanisMajoris - köszönöm, láttam. A nyáron Normandiában jártunk, előtte piszkosul kiművelődtem D-Day ügyben. Egyébként mindenkinek ajánlom, hogy egyszer menjen el oda. Egyrészt kevés ilyen gyönyörűséges pontja van a világnak, másrészt hihetetlenül jók és izgalmasak a világháborús kiállítások. Az amerikai katona temető egészen elképesztő. Nyomasztó és felemelő is egyben, csak úgy liftezett a lelkem tőle.
65
Rosamund! Nézd meg az "Az elit alakulat" című HBO filmsorozatot. Az is tetszeni fog. Többek között, Tom Hanks-szel a rendezői székben.
Míg nem láttam, nekem is a Ryan volt a mérvadó. Ezután sem változott a szememben, de érdemes megnézni azt is.
64
Bocsánat, kicsit sokat szónokoltam, valami mégis kimaradt. A film erejéhez (mert van neki, nem is kevés) rengeteget tesz hozzá az az ellentétpár, ami a képi megvalósítás lényegi eleme: hullahegyek, vér, belek, szétrobbant koponyák mellé állítani a végtelenül szelíd, andalítóan gyönyörű, nyár közepi Normandiát. Ami még szakadó esőben is lenyűgöző.
63
Most nézzük ezt a filmet, mint filmet, megfelel-e az elvárásoknak? (Mert hogy engem aztán piszkosul nem érdekel, hogy a Tigris tank szabályszerű-e vagy az amerikai egyenruha ilyen volt-e. Kérdés, hogy filmként működik-e? Az alaptörténetet sem vitatom - az amik, de az angolok is, hajlamosak voltak hasonló badarságokra, kiragadni a nagy egész egy pici részletét és abból heroikus példát faragni, hogy a jónépnek legyen min csócsálni. Ebbe pont belepasszol ennek a szerencsétlen Ryannek az esete - akár meg is történhetett.)
A film a II. vh. egy sajátságos mikrokozmoszával foglalkozik, és ehhez választja a filmes eszközöket is - rengeteg közelivel operál, totálban emberi arcokat, szemeket látunk. Kiüresedett szemeket, lárva arcokat. A partraszállás jelenete - szerintem - egészen grandiózus. Nem kell egyenként megszámlálni, hogy Omahán, Utahon vagy épp Swordon hányan haltak meg. Egy apró szeletből is jól látszik, hogy hullottak, mint a legyek. A film egy apró harcálláspont elfoglalásával kezdődik és annyi vérrel, amennyi már a monitorról is lecsorog. De a legnyomasztóbb az egészben nem is a hullatenger, hanem a küzdelemnek a kiskatonák által felfoghatatlan célja - főnök, hova megyünk? mit csináljunk? (Aki látta a Szakasz című filmet, ezt nagyon átérzi. Bár az a film a vietnami háborúban játszódik, a legszörnyűbb eleme, hogy egyáltalán nem tudják, hogy miért, minek csinálják ezt az egészet. Csak hadakoznak, irtják az embereket, aztán visszavonulnak és kezdődik az egész elölről. Iszonyú.) Azt hiszem - bár nem szeretném sem kipróbálni, sem közelről megélni -, hogy egy háború így néz ki: millió atom, aki kúszik előre, és csak annyit lát az egészből, hogy itt van egy géppuskás, akit ki kell nyírni (másképp ő nyír ki), itt van egy ócska híd, amit - valami felfoghatatlan cél miatt - addig kell védeni, míg egy ember is talpon van. Ezt a film pazarul visszaadja, maroknyi katona atomizált küzdelme valami érthetetlen, felsőbb ok miatt. De az atomnak nem is kell semmit se értenie, csak kússzon előre, az a feladata. Ez a csoporton belüli dinamika viszi előre a filmet - az atomok másznak, majd fellázadnak, majd észre térnek és újra másznak. Az észre térítéshez pedig valakinek bele kell nyúlni a rendezetlen mozgásba - ez vagy a százados vagy épp maga Ryan. Ilyenkor menthetetlenül nagy szavak pufognak, alapértékeket hangoztatnak (haza, emberiség, barátság, hősiesség, önfeláldozás és hasonló, az atomok szempontjából értelmezhetetlen blődli), de másképp nem érnének célt a kósza atomok. A külsőségekhez képest pedig nem is olyan zavaróan sok a heroizmus (azt a Pearl Harbor fogja bántóan ócskán kimaxolni).
Tetszik vagy sem, de ez a film működik. Működik a dinamikája, működnek a szereplők, működik a képi világa. Kicsit sok benne a "szavalat", de a nézőkkel is el kell hitetni dolgokat. Nem tetszik, de mégis jó. Ilyen is van. (A legnyálasabb a kerettörténet, de a rendezőnek nehéz lett volna kihagyni az amerikai temető döbbenetes képsorát. Meg a végső szentenciát - mondjuk, én enélkül is értem a lényeget, de sokan vannak, akinek ezt az arcába kell vágni.)
62
Nagyon szuper még sokadjára is, köszi a UP-ot...